More
    Ana SayfaSağlıkDiyette vazgeçilmemesi gereken 10 besin

    Diyette vazgeçilmemesi gereken 10 besin

    Diyet yaparken yiyeceklerin besin bedellerinin yanı sıra besin çeşitliliğine de itina gösterilmeli. İstikrarlı ve sağlıklı beslenmenin beslenmede her besin kümesinden kâfi ve istikrarlı ölçüde alınmasının kıymetli olduğunu vurgulayan Anadolu Sıhhat Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Başak İnsel Aydın, diyette vazgeçilmez 10 besin çeşidini ve bedene tesirlerini anlattı:

    Kivi

    Kivi içerisinde bol ölçüde vitamini bulundurur. C vitamini antioksidan bir husustur ve bedenimizi koruduğu kanıtlanmıştır.

    Düzenli tüketildiğinde kardiyovasküler hastalıklardan kansere ve obeziteye karşı pek çok meselede tesirli olduğu görülmüştür. Asla es geçilmemesi gereken kivinin en değerli faydası, yüksek lif içeriği özelliği sayesinde kabızlığa karşı tesirli olmasıdır. Bu yüzden zayıflamak isteyenler ve kabızlık sorunu yaşayanlar beslenme programında kesinlikle kiviyi bulundurmalıdırlar.

    Ara öğünlerinizde tatlı isteğinizi karşılamak emeliyle 2 adet orta uzunluk kivi tüketebilirsiniz.

    Sarımsak

    Sarımsakta bulunan allık sülfiritler bağışıklık sistemini güçlendirir, tümör hücre çoğalmasını baskılayan enzimleri uyarır ve kandaki kolesterol seviyelerini azaltır.

    Sarımsağın en güzel bilinen tesiri kolesterol düşürücü tesiridir. Sarımsakta bulunan selenyum kalp için kollayıcıdır ve antioksidanların yapısına girmektedir. Günlük beslenmenizde bulundurmayı unutmamalısınız.

    Biberiye

    Biberiye ekstreleri, besin eserlerinin koruması için kullanılır. Ayrıyeten cilt, akciğer, mide, göğüs, yumurtalık, rahim ve kolon kanserleriyle lösemi riskini düşürdüğü, çalışmalarda gösterilmiştir.

    Bağırsaktaki yağı emmeden atması özelliğiyle zayıflamaya olumlu tesiri vardır. Ayrıyeten uygun bir kolesterol düşürücüdür.

    Etlerinizin üzerine serperek ya da iki tatlı kaşığı çekilmiş biberiye yaprağını demliğe koyup üzerine 400 ml su ekleyerek 10 dakika bekledikten sonra süzerek tüketebilirsiniz.

    Keten Tohumu

    Yüksek lif, omega 3, B-kompleks vitaminleri ve E vitamini içerir. Keten tohumunun müsilaj tesiri sayesinde kabızlığa karşı kıymetli derecede olumlu tesiri vardır. Hasebiyle keten tohumu tüketerek kilo verme sürecini hızlandırabilirsiniz. Göbek ve basen bölgesindeki yağların kısa mühlet içinde yakılmasına yardımcı olur. Ayrıyeten birçok hastalığın tedavisinde kullanılan şifalı bir tohumdur.

    Keten tohumunu 1 bardak suyun yahut 1 kâse yoğurdun içine taze öğütülmüş bir biçimde ekleyip 30 dakika beklettikten sonra tüketebilirsiniz.

    Yoğurt

    Yoğurt kalsiyumun en önemli kaynaklarından olmasının yanı sıra probiyotik içeriği varlıklı bir besindir. Bağırsak sıhhatini korur, yağ yakımına dayanak olur, tansiyonu düzenler, bağışıklık sistemini güçlendirir, diş ve kemik sıhhatini dayanaklar, kolesterolü düzenler ve tatlı isteğinin önüne geçmenize yardımcı olur.

    Yoğurdunuzu konutta mayalayıp bilhassa protein bulunmayan öğünlerinizde yemeklerin yanında 1’er kâse tüketebilirsiniz. Bu sayede kabızlık, ishal, hazımsızlık üzere problemlerinizin önüne geçebilir ve tokluk sürenizi de uzatabilirsiniz.

    Mercimek

    İçeriğinde güçlü nişasta ve bitkisel proteinler barındırır. Potasyum içeriği sayesinde hipertansiyonu düşürücü tesir gösterir, kalp hastalığı riskini azaltır. Varlıklı lif içeriği sayesinde tok meblağ, kilo kaybına yardımcı olur.

    Mercimeğin yemeğini, çorbasını yapabilir ya da haşlayıp salatalara katarak tüketebilirsiniz.

    Kabak

    Kabak; az kalorisi, yüksek lif içeriği ve bağırsak çalıştırıcı özelliği ile zayıflamak isteyenlerin vazgeçmekçilmez besinidir. Ziyanlı toksinlerin bedenden atılmasına yardımcı olur.

    Kabak; zeytinyağlı yemek olarak, fırında pişirilerek ya da çiğ olarak salataların içinde tüketebilir. Ölçü sınırlaması olmadan özgürce yenilebilir.

    Balık

    Balık Omega-3 deposudur. Bilhassa mevsiminde tüketilen balık, içerdiği yağ asitleri sayesinde bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi için son derece gerekli bir besindir. Bağışıklık sistemini korur, zeka gelişimine yararı vardır, kalp sıhhatini ve kemikleri güçlendirir, hücreleri onarır, diyabet riskini azaltır. Bu nedenle bilhassa mevsiminde haftada 2 sefer tüketilmelidir. En ülkü pişirme sistemi ise fırında olanıdır.

    Yulaf

    Yulaf lezzetli, hazırlaması pratik ve bedenimizi gün içinde muhtaçlık duyacağı birçok besin hususuna (A vitamini, B1, Demir, çinko, folat) sahip bir besleyicidir. Lif içeriği epeyce yüksektir. Kolesterol düşürücü tesiri vardır. Bağırsakta şişkinlik yaparak uzun mühlet tok tutucu özelliğinden faydalanmak diyettekiler için kıymetlidir. Yoğurda ya da süte katarak tüketebilirsiniz.

    Yeşil çay

    Dünyanın en çok tüketilen içeceklerinden olan yeşil çayın birçok yararı vardır. Yeşil çay antioksidan bedeli sayesinde kanser riskini düşürür, beden direncini yükseltir, Parkinson ve Alzheimer riskini düşürür, kalp sıhhatini korur, yağ hücrelerini harekete geçirerek yağ yakımına da yardımcı olur.

    Hamileler, böbrek ve hipertansiyon hastaları hariç, gönül rahatlığı ile gün içinde yeşil çayı bal, limon yahut tarçın ile tatlandırarak tüketebilirsiniz.

    Su

    Vücudun temel besin muhtaçlığı olan su vücut ve ruh sıhhatinin kaynağıdır. Nizamlı ve kâfi su tüketimi; bedende birçok sorunun aşılmasına katkı sağladığı üzere sağlıklı ve zinde hayatın temel kaynağıdır. Kâfi tüketilmediğinde beden yorgunluğuna, zihinsel işlevlerin gerilemesine neden olmaktadır. Yağ yakımında da kas üretiminde da su tüketimi olmazsa olmazdır. Şahıslara günlük su muhtaçlığı, kg başına 30 ml olarak önerilir.

    Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

    spot_img
    İLİŞKİLİ HABERLER

    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz

    - Reklam -Yılmaz Servo Teknik-Servo Motor Tamiri

    Popüler

    Son Yorumlar

    Sedat Ergani on DASKUT’TAN FUARA DAVET 
    Burhanettin Aydınlı on İŞTE O KAHRAMANLAR -1- BÖLÜM
    AHMET FEYYAZ KELEŞ on KIRACI HAKLARI
    Mehmet Emirhan ÖZKAN on KIRACI HAKLARI
    Mehmet Emirhan ÖZKAN on KIRACI HAKLARI
    Mehmet Emirhan ÖZKAN on KIRACI HAKLARI
    Hüseyin Çalışkan on KIRACI HAKLARI
    Mert on KIRACI HAKLARI
    Enes dursun on KIRACI HAKLARI
    Tuncay Meriçli on HAYVAN HAKLARI …