Yemeklerin vazgeçilmezi: Patatesin bilinmeyen mucizeleri

0
0

Her yemeğe kullandığımız ve çıtır çıtır kızartmasını yaptığımız patatesin yararları saymakla bitmiyor.

C vitamini ve kalsiyum açısından varlıklı olan patates, sindirim sistemi ve kalp hastalıkları dahil bedende birçok kaygıya derman oluyor.

Dünyada en çok tüketilen dördüncü zerzevat olan patates tıpkı vakitte anne sütünü artırmaya yardımcı olmaktadır.

Patatesin bu ve daha birçok yararını ayrıntılı olarak öğrenmek isteyen vatandaşlar, hususa ait araştırma yapmaya başladı.

Vatandaşlar, “Patates neye uygun geliyor? Patatesin yararları nelerdir?” sorusunu gündeme getirdi.

Peki, Patates neye düzgün geliyor? Patatesin yararları nelerdir? İşte ayrıntılar…

PATATESİN BESİN DEĞERİ

100 gram patatesin besin pahaları aşağıdaki üzeredir:

  • Su: 76.98 g
  • Enerji: 87 kcal
  • Protein: 1.87 g
  • Toplam yağ: 0.1 g
  • Karbonhidrat: 20.13 g
  • Lif: 1.8 g
  • Toplam şeker: 0.91 g
  • Kalsiyum: 5 mg
  • Demir: 0.31 mg
  • Magnezyum: 22 mg
  • Fosfor: 44 mg
  • Potasyum: 379 mg
  • Sodyum: 4 mg
  • Çinko: 0.3 mg
  • C vitamini, toplam askorbik asit: 13 mg
  • Tiamin: 0.11 mg
  • Riboflavin: 0.02 mg
  • Niasin: 1,44 mg
  • B-6 Vitamini: 0.3 mg
  • Folat, DFE: 10 µg
  • B-12 Vitamini: 0 µg
  • A Vitamini, RAE: 0 µg
  • A Vitamini, İÜ: 3 İÜ
  • E Vitamini (alfa-tokoferol): 0.01 mg
  • D Vitamini (D2 + D3): 0 µg
  • D vitamini: 0 IU
  • K Vitamini (filokinon): 2.2 µg
  • Yağ asitleri, toplam doymuş: 0.03 g
  • Yağ asitleri, toplam tekli doymamış: 0 g
  • Yağ asitleri, toplam çoklu doymamış: 0.04 g
  • Yağ asitleri, toplam trans: 0 g Kolesterol: 0 mg
  • Kafein: 0 mg

PATATESİN YARARLARI NELERDİR?

  • Cilt için hayli yararlı olan patates, göz etrafında oluşan mor halkalara güzel gelir.
  • Gözleriniz kapatın ve bir peçete koyduktan sonra daha evvel dilimlediğiniz patatesleri üzerine koyun.
  • 15-20 dakika bekleyin. 20 dakika sonra yüzünüzü ılık bir su ile yıkayın. Bu uygulama gözlerinizin rahatlamasına yardımcı olacaktır.
  • Lif içeriği güçlü olan patates, kabızlığa düzgün gelir. Kabızlığın önlenmesine yardımcı olurken birebir vakitte sağlıklı bir sindirim sistemi için destekleyicidir.
  • Cildin yorgun halini giderir ve cilde yumuşaklık sağlar. Cilde beş dakika boyunca uygulanan patates ise kırışıklıklarla savaşır.
  • Sinirleri yatıştırmaya yardımcı olur çünkü doğal yatıştırıcı özelliklere sahip bir amino asit olan triptofan açısından zengindir.
  • Ciddi olmayan yanık ve kızarıklıklar için yeniden çiğ patates önerilir.
  • Midedeki gazı ve asitleri gidererek sindirimi kolaylaştırır ve mideyi rahatlatır.
  • İçerisinde bulunan B 6 vitamini sayesinde gerilim ve kronik yorgunluğa karşı tedavi vazifesi üstlenir.
  • Beynin kompleks yapısını korur ve daha sağlıklı çalışmasını sağlar.
  • Eklemlerde oluşan ağrıları azaltır ve iltihaplanmayı önler.
  • Patates, gluten içermediği için çölyak hastaları ve gluten intoleransı olanların tüketebileceği bir sebzedir.
  • İçerisinde demir, çinko, fosfor, kalsiyum ve magnezyum bulunur. Bu da güçlü bir vücut için vazgeçilmezdir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz