More
    Kaşe, Kaşe çeşitleri, Kaşe Fiyatları, en ucuz kaşe, Cep Kaşesi,
    Ana SayfaSağlıkSindirim, gerilim, zayıflama... Biberin 10 inanılmaz yararı

    Sindirim, gerilim, zayıflama… Biberin 10 inanılmaz yararı

    Biber, tüm dünya mutfaklarında çiğ, pişmiş, kurutulmuş ve toz halinde kullanılır. Çeşidine bağlı olarak aroması tatlı, keskin ve acı olabilir. Biberin ağızda bıraktığı yanma hissine, ağızda bulunan ısı reseptörlerini aktive eden kimyasal bir bileşik olan kapsaisin neden olur.

    Acı biber tükettikten sonra ağzınız yanıyorsa, sudan kaçının. Daha çok süt, peynir yahut bir kaşık zeytinyağını tercih edin, zira kapsaisin yağ ile temas ettiğinde hür kalır.

    Biberi yemeklerinizde nizamlı olarak kullanabilirsiniz, fakat yüksek dozda çok acı biberlerin hudutlu olarak alınması önerilir. Hemoroidlere neden olabilir, hassas bağırsaklara ziyan verebilir ve hatta kimi durumlarda mide kanseri geliştirme riskini artırabilirler.

    Biberin besin değerleri

    Biber, bağırsak geçişini tesirli bir formda uyaran en yeterli lifli bitkilerden biridir. Kırmızı yahut yeşil biber kusursuz bir C vitamini (portakaldan daha fazla C vitamini içerir), A vitamini ve potasyum kaynağıdır. B6 vitamini ve folik asit içerirler.

    Biberlerin içerdiği A vitamini hücrelerin erken yaşlanması ve tümör oluşumu üzerinde bir antioksidan ve önleyici tesire sahiptir. Bir biber ne kadar olgunsa, o kadar kırmızıdır ve münasebetiyle bu pahalı besinleri o kadar fazla içerir.

    Çiğ ve pişmiş olarak besin pahaları birebirdir. Biber çeşitlerindeki besinlerin oranı değişiklik gösterir. Kırmızı biber, yeşil biberden çok daha fazla A vitamini ve C vitamini içerir. Tüm vitaminlerinden en âlâ halde yararlanmak için çiğ olarak tüketilmesi tavsiye edilir. Biberlerin keskin aroması içeriğinde bulunan kapsaisin hususundan gelir.

    100 gram kurutulmuş kırmızı biberin besin bedeli şu formdadır:

    Kalori: 324 kcal

    Karbonhidrat: 69.89 gr

    Protein: 10.58 gr

    Yağ: 5.81 gr

    C vitamini: 31.4 mg

    B2 vitamini: 1.205 mg

    B5 vitamini: 0.956 mg

    B6 vitamini: 0.81 mg

    K vitamini: 108.2 mcg

    A vitamini ve provitamin A: 1324 mcg

    Folat: 51 mcg

    Kalsiyum: 45 mg

    Demir: 6.04 mg

    Magnezyum: 88 mg

    Fosfor: 159 mg

    Potasyum: 1870 mg

    Çinko: 1.02 mg

    Selenyum: 3.5 mcg

    Biberin faydaları

    Birçok farklı besin içeriğine sahip biberlerin sıhhate inanılmaz yararları vardır. İşte biberin sıhhate yararları.

    Kansere karşı korur

    Biber, tümör gelişimine karşı tesirli hususlar içerir. Biberlerin içerdiği kapsiat ismi verilen hususlar, apoptozu, yani tümör hücrelerinin mevtini takviyeler. Araştırmalar, kanserli tümörlerin gelişimine karşı eksiksiz önleyici potansiyele sahip olduklarını gösteriyor. Çalışmalar, biberin muhakkak kanserojen bileşiklerin oluşumunu yahut tesirini engelleyebileceğini gösteriyor.

    Migreni hafifletir

    Burun deliklerine biber bazlı bir sprey sıkmak mı? Açıkçası, kulağa güzel gelmiyor. Fakat bu tip spreyler migreni rahatlatır. Bu spreyler, acı biberdeki organik bileşik olan kapsaisin ile yapılır. Kapsaisin, beynin trigeminal hududu üzerinde anestezik bir tesire sahiptir. Makul migren cinsleri ve şiddetli baş ağrıları beynin bu kısmında başlar.

    Metabolizmayı hızlandırır

    Acı biber yediğinizde bedeninizde bir ısı yükselişi olur. Bunun nedeni, acı biberdeki kapsaisinin bedenin ısınmasını hızlandırmasıdır. Birebir vakitte bir duyu nöronu olan TRPV1’i uyarır. Bu ayrıyeten yağ depolanmasını önlemeye yardımcı olur ve ayrıyeten iştahı düzenler. Tüm bunlar kilo vermenize yardımcı olabilir.

    Kalp hastalıklarına karşı korur

    Kapsaisin, kalp ve damar hastalıklarının gelişme riskini azaltan iltihap önleyici özelliklere sahiptir. Bu müdafaadan tam olarak yararlanmak için biberleri istikrarlı bir diyetle birlikte haftada yaklaşık 4 defa tüketmeniz önerilir.

    Soğuk algınlığını hafifletir

    Biberlerde bulunan kapsaisin, salgıları uyararak teneffüs yollarının temizlenmesine yardımcı olur. Bu husus tıpkı vakitte iltihap önleyicidir. Ayrıyeten bu besinde büyük oranda bulunan C vitamininin antioksidan özelliği hastalıkların daha süratli güzelleşmesini sağlar.

    Vücut ağrılarını azaltır

    Kapsaisin bedende bir sıcaklık hissini tetikler. Bedeninizin ağrıyı algılamasını sağlayan duyusal nöronlar dahil bu sıcaklık hissinden etkilenir. Ve nöronlar ağrı iletisini iletmek yerine beyne sıacklık iletisini iletirler. Bu, ağrıyı doğal olarak hafifletmek için yüzyıllardır kullanılan küçük bir ipucudur.

    Güçlü antioksidan özelliklere sahiptir

    Biber bilhassa quercetin, luteolin, manganez ve E vitamini bakımından zengindir. Bu antioksidanlar hür radikallere karşı savaşır ve bu tesir ile kimi hastalıkların gelişmesini önlemeye yardımcı olur. Bilhassa kolorektal ve prostat kanserine karşı gözetici olduğu bilinmektedir.

    Artriti yatıştırır

    Kapsaisin, süratli ağrı kesici için kullanılan birçok krem, balsam ve ısı bandında kullanılır. Kapsaisin artrit ve fibromiyalji ağrısını süratli bir halde yarı yarıya azaltabileceği bilinmektedir.

    İnsülin düzeylerini düzenler

    Yemek sırasında nizamlı olarak biber tüketimi insülin muhtaçlığını azaltmaya yardımcı olur. Bu nedenle biberler bilhassa şeker hastalığı olan bireyler için önerilir.

    Sindirimi iyileştirir

    Biber tükürük üretimini, mide salgılarını ve pankreas enzimlerinin aktivitesini arttırır. Bunlar sindirimi kolaylaştırır, şişkinliği azaltır, mide bulantısına ve kabızlığa karşı savaşır. Ayrıyeten sindirimi yavaşlatan yağlar üzerinde de tesirlidir. Lakin, hemoroid yahut mide ekşimesine yatkın olanlar için fazla tüketim önerilmez.

    Çok acı biber yediğinizde ne yapmalısınız?

    Çok acı biber yemek bilhassa alışkın değilseniz tehlikeli olabilir. Hatta biber, solunduğunda birtakım insanlarda astım krizlerine bile neden olabilir.

    Biber çok acıysa ne yapılmalı?

    Her şeyden evvel, su içmekten kaçının. Bunun yerine, küçük yudumlarla süt için. Yahut bir dondurma yahut süzme peynir yiyin. Zira su, süt yağının tersine kapsaisini çözmez. Süt yağı kapsaisini çözerek uzaklaştırır. Ekmek yahut diğer nişastalı yiyecekler yemeyi deneyin. Cildinize yahut gözünüze acı biber bulaşırsa, etkilenen bölgeyi ılık suyla uygunca yıkayın.

    Biberlerin mümkün yan etkileri

    Çok fazla biber yemek sıhhat sıkıntılarına yol açabilir. Karın ağrısı, mide bulantısı, kusma, ishal ve bağırsaklarda yanma hissi görülebilir.

    Hatta kimi çocuklar çok fazla baharatlı besin yedikten sonra astım krizi üzere daha önemli sıhhat sıkıntıları yaşayabilirler.

    spot_img
    İLİŞKİLİ HABERLER

    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz

    - Reklam -spot_img

    Popüler