Yılbaşı Gecesi Beslenmenize Dikkat!

0
0

2022’ye geri sayım başlarken; yılbaşı gecesi için hazırlıklar yapmaya başladık. Yeni yıl dediğimizde hepimizin aklına ihtimamla hazırlanmış kusursuz sofralar geliyor. Yılbaşı sofrasında her ne kadar dikkat etmeye çalışsak da bazen ipin ucu kaçabiliyor. Pekala bunun önüne geçmek için ne yapabiliriz? “Yılbaşı sofrası ve yemekleri yüzünden bir akşam kaçamak yapmak, sağlıklı beslenme ismine her şeyi bitirmek manasına gelmez. Ancak bir kronik hastalığınız varsa, kaçamak yapmak sıhhatinizi riske atabilir” diyen Acıbadem Ankara Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Renan Güneş kelamlarına şöyle devam ediyor: “Dolayısıyla diyabeti olanlar, tansiyon sorunu yaşayanlar, kalp ve böbrek hastalıkları olanlar yahut hastalıklarına bağlı daima ilaç kullananlar yahut özel beslenme gerektiren durumlar kelam mevzusuysa dikkatli olun. Bu türlü durumlarda bir günlük beslenme yanlışı bile değerli meseleler yaşamanıza neden olabilir.”

Yeni yıla girerken bunlara dikkat!

Yemeğe çok aç oturmamaya çalışın” diyen Diyetisyen Renan Güneş, yılbaşı gününe özel öbür beslenme tekliflerini ise şu formda sıralıyor;

* Kendinizi düzgün hissettirecek yemek seçimleri yapın.

* Gün boyunca orta öğünler yapmaya çalışın.

* Yemek öncesi zeytinyağlı ve salata üzere hafif başlangıçlar ile yemeğe başlayın.

* Yılbaşı gecesi için et olarak hindi yeterli bir tercih olacaktır ancak onun yerine tavuk yahut balık üzere beyaz etleri de tercih edebilirsiniz.

* Karbonhidrat olarak pilav, çorba yahut ekmekten birini tercih edebilirsiniz.

* Tatlı olarak çok yağlı kızarmış şeker oranı ve kalorisi yüksek tatlılar yerine sütlü yahut meyveli tatlıları tercih edebilirsiniz.

* Yılbaşının vazgeçilmezi kuruyemişleri tüketirken dikkatli olmakta yarar var. Hem kalorisi yüksek hem de kavrulmuş olanların tuz içeriği fazla olduğundan çiğ olanları tercih edilmeli ve küçük bir kâseden fazlası tüketilmemelidir.

* Yemek sonrası gece devam edeceğinden daha fazla kalori almamak için, taze zerzevat ve meyveleri atıştırabilirsiniz.

* Şayet alkol tüketecekseniz dikkatli olun. 1 gram alkolün 7 kalori olduğunu unutmayın. Alkol tüketimini de sınırlamaya çalışın. Alkol alırken kan şekerinizde dengesizlik yaratmaması için yemekle birlikte tüketmeye ihtimam gösterin. Alkol alırken çok yağlı yiyecekler tüketmemeye ve yavaş içerek geceye yaymaya çalışın.

* Kendi limitlerinizi belirleyin ve hayır demeyi öğrenin.

* Su tüketiminizi artırmaya çalışın.

Yeni yılınilk gününe özel beslenme tüyoları

Yılbaşı gecesi çok kaçırdıysanız, sonraki gün beslenmenize farklı bir itina gösterin. Yılbaşı sabahı hafif bir kahvaltı ile güne başlanmak gerektiğini söyleyen Diyetisyen Renan Güneş “Kafeinli içeceklerden mümkün olduğumca uzak durarak, çay ve kahve tüketiminizi azaltın. Bu kapsamda tüketeceğiniz yeşil çay, beyaz çay, biberiye, kekik üzere bitki çayları ödeminizi atmaya yardımcı olur. Birebir vakitte alkol bedende su tutup ödem yapacağından birkaç gün alkolü bedenden atabilmek için bol su tüketmeye ihtimam gösterin” dedi. Hafif orta öğünlerin de değerine dikkat çeken Güneş “Hazırlayacağınız güçlü bir zerzevat çorbası toksinleri bedeninizden uzaklaştırarak sizi tok fiyat ve ödeminizi atmaya yardımcı olur. Daha fazla potasyum içeren yiyecekler tüketmeye çalışın. Daha fazla potasyum almak, sodyum fazlasının bedenden atılmasını sağlar. Böylece ödemin azalmasını sağlar. Mümkünse sonraki gün ve sonrası birkaç gün hafif tempoda yürüyüş yapmaya çalışın” diyerek kelamlarını noktaladı.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz