More
    Ana SayfaSağlıkGüçlü bir bağışıklık sistemi için en güzel 5 zerzevat

    Güçlü bir bağışıklık sistemi için en güzel 5 zerzevat

    Şüphesiz, tükettiğiniz her şey bağışıklığınızı etkiliyor ve besin seçimleriniz, bağışıklık sistemini güçlendirmede değerli bir rol oynuyor. Bilhassa global bir salgının içinde bulunduğumuz bu günlerde, bağışıklığa dikkat etmek epey büyük ehemmiyet taşıyor.

    Bir dizi ile vitamin ve mineraller; kâfi uyku, tertipli antrenman ve düşük gerilim düzeyleri ile birleştiğinde, enfeksiyon ve hastalıklara karşı bedenin direncini artırıyor.

    Genel olarak, sebzeler olağanüstü bir antioksidan ve fitokimyasal kaynağıdır. Antioksidan ve fitokimyasallar, hücrelerdeki oksidatif hasarı azaltmaya ve bağışıklık sistemini güçlü tutmaya yardımcı olur.

    Bu ortada, oksidatif hasar, iltihaplanmanın süslü söylemidir. Kronik iltihaplanma, artrit ve kalp hastalığı üzere uzun vadeli sıhhat sıkıntılarına yol açabilir. Sebzeler ekseriyetle uygun lif kaynaklarıdır ve hasebiyle prebiyotikler açısından da güçlü olurlar. Prebiyotik ve probiyotikler sağlıklı bağırsak florası ve sindirim sistemi için çok kıymetli bileşenlerdir ve bağışıklık sistemini de desteklerler. Bedenin bağışıklık hücrelerinin yaklaşık yüzde 70’inin bağırsakta yaşadığını biliyoruz. Bu nedenler sağlıklı bir bağırsak sistemine sahip olmak, sağlıklı bir bağışıklık sistemine sahip olmak için kıymetlidir.

    Sebzeler kelam konusu olduğunda, tertipli olarak ne kadar çok çeşit yersek, o kadar fazla bağışıklık yararı sağlayabilirler. Ayrıyeten, kâfi yarar için yığınla yemenize gerek yoktur. Bir dolmalık biberin yarısı bile epey çok yarar sağlayabilir.

    Ve koronavirüs ile savaşmaya gelince; ellerinizi nizamlı olarak yıkamak, kalabalıklardan kaçınmak, toplumsal ara kurallarına uymak ve maske takmak üzere uzmanların önerdiği alışkanlıkları benimsemek korunmak için birinci adımdır. Zerzevat yiyerek kendinizi koronavirüs kapmaktan alıkoyamazsınız. Fakat bağışıklık sisteminizin güçlü olduğundan emin olmak için besleyici olarak yapabileceğiniz her şeyi yapabilirsiniz.

    Bağışıklık sistemini güçlendirmek için büyük resme odaklanmak gerekli. Düzgün uyuyor musunuz? Gereğince su içiyor musunuz? Sistemli antrenman yapıyor musunuz? Gerilimi azaltmaya çalışıyor musunuz? Düzgün besleniyor musunuz? Bunların hepsi, bağışıklık sisteminizin sıhhatini etkileyen devasa faktörlerdir. İstediğiniz tüm zerzevatları yiyebilirsiniz, fakat örneğin gerilimi yönetmiyorsanız, bu pek bir fark yaratmayabilir.

    Bununla birlikte, birtakım önemli bağışıklık artırıcı yararlar sağlayan birkaç göze çarpan zerzevat var. İşte günlük diyetinize ekleyebileceğiniz bağışıklık artırıcı 5 zerzevat.

    DOLMALIK BİBER

    Dolmalık biberler âlâ bir lif ve antioksidan kaynağı olmakla kalmaz, birebir vakitte C vitamini bakımından zenginliği ile de öne çıkar. Bir fincan kadar doğranmış dolmalık biber, önerilen günlük alım ölçüsünün üç katından fazla olan 190 mg C vitamini sağlar. C vitamini, hem doğuştan gelen hem de sonradan kazanılan bağışıklık sistemlerinde hücresel fonksiyonu desteklemek üzere bağışıklık yararları ile bilinmektedir.

    SARIMSAK

    Sarımsak allisin içeriği sayesinde güçlü bir antioksidandır. Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için yalnızca bir baş kafidir ve onu çiğ olarak da yemeniz gerekmez. Sarımsak pişirildiğinde bağışıklık yararlarını kaybetmez. Salata soslarında, yemeklerde ve tüm tanımlarda kullanabilirsiniz.

    KUŞKONMAZ

    Bir prebiyotik olan inülin içeriği nedeniyle kuşkonmaz da bu listeye dahil oluyor. Kuşkonmaz ayrıyeten potasyum sağlar ve bir bağışıklık sistemini güçlendirici olmasa da kas sıhhati için gereklidir. Bir porsiyon kuşkonmaz yaklaşık altı orta uzunluk saptır.

    KOYU YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER

    Seçiminizi yapın: ıspanak, kara lahana, pazı, roka ve birçok koyu yeşil yapraklı zerzevat… Koyu yeşil yapraklı sebzeler, antioksidanların güç kaynağıdır ve C ve E vitaminleri bakımından zengindir. Yağda çözünen E vitamini, antioksidanlardan biridir. Araştırmalar devam etse de hücrelere ziyan veren özgür radikallerle bağlı kronik hastalıkları önlemeye yahut geciktirmeye yardımcı olduğu biliniyor.

    BROKOLİ

    Sebzelerin pırlantasını unutacağımızı düşünmediniz, değil mi? Brokoli, varlıklı bir antioksidan ve C vitamini kaynağıdır. Birebir vakitte potasyum, demir ve kalsiyum sağlar. Günlük yarım bardak kadar brokoli mükemmel yararlar sağlayabilir.

    spot_img
    İLİŞKİLİ HABERLER

    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz

    - Reklam -Yılmaz Servo Teknik-Servo Motor Tamiri

    Popüler

    Son Yorumlar

    Sedat Ergani on DASKUT’TAN FUARA DAVET 
    Burhanettin Aydınlı on İŞTE O KAHRAMANLAR -1- BÖLÜM
    AHMET FEYYAZ KELEŞ on KIRACI HAKLARI
    Mehmet Emirhan ÖZKAN on KIRACI HAKLARI
    Mehmet Emirhan ÖZKAN on KIRACI HAKLARI
    Mehmet Emirhan ÖZKAN on KIRACI HAKLARI
    Hüseyin Çalışkan on KIRACI HAKLARI
    Mert on KIRACI HAKLARI
    Enes dursun on KIRACI HAKLARI
    Tuncay Meriçli on HAYVAN HAKLARI …