More
    Kaşe, Kaşe çeşitleri, Kaşe Fiyatları, en ucuz kaşe, Cep Kaşesi,
    Ana SayfaSağlıkTansiyonu düşürmek için en düzgün 10 yiyecek

    Tansiyonu düşürmek için en düzgün 10 yiyecek

    Hipertansiyon, atardamar duvarlarındaki kan basıncında olağandışı bir artıştır. Damar duvarları uzun vadede kalınlaşır ve sertleşir, bu da kalbin daha fazla çalışmasına neden olur.

    Hipertansiyonun en yaygın belirtileri baş ağrısı, baş dönmesi, kulak çınlaması, çarpıntı ve burun kanamasıdır. Lakin hipertansiyon ekseriyetle asemptomatiktir ve bu nedenle tansiyon ölçümü dışında anlaşılamaz.

    Hipertansiyona neden olabilecek faktörlerin tümü denetim edilebilir değildir, riskler yaşla birlikte yahut genetik faktörle artar. Fakat, risk faktörlerinin birden fazla ömür stiline bağlıdır, sigara, fizikî hareketsizlik, gerilim ve diyet üzere faktörler büyük bir rol oynar.

    Beslenmenize dikkat edin

    Yeterli ve istikrarlı bir diyet kalbinizin ve atardamarlarınızın korunmasına yardımcı olur. Tansiyonunuzu düşürmenin anahtarı sağlıklı beslenmedir. İstikrarlı bir diyet ve daha genel olarak sağlıklı bir hayat şekli tansiyonunuzu büyük ölçüde dengeleyecektir.

    Şeker, nişastalı yiyecekler, kırmızı et ve daha genel olarak makus yağların çok tüketiminden kaçının. Tuz alımınızı günde azamî 5 gram ile sınırlayın. Bu, bir çay kaşığı kadar tuz tüketimi demektir. Fakat tuz, günlük hayatta tüketilen birçok eserde bilinmeyen bir husus olarak bulunur.

    Diyetteki tuzun ana kaynaklarından biri beyaz ekmektir. Zira çok tuzlu olmasa da bol ölçüde yendiği için tuz alımını artırır. Ayrıyeten hazır soslar da en büüyk tuz kaynaklarından biridir. Abur cuburlar, cipsler, paketli atıştırmalıklar ve bisküvler üzere besinler da çok ölçüde tuz içerir.

    Tansiyonu düşüren 10 yiyecek

    Meyve ve sebzeler olmadan sağlıklı ve istikrarlı beslenme düşünülemez. Günde en az 5 porsiyon meyve ve zerzevat yemeye çalışın, örneğin 2 meyve ve 3 zerzevat yiyin. Bir porsiyon, yaklaşık olarak küçük bir elma yahut iki kayısıya muadil olan 100 gramdır.

    Tansiyon düzeylerini dengelemek için çoka kaçmadan tüketebileceğiniz yiyecekler de vardır:

    Sarımsak

    Antioksidan özelliklere sahip bir element olan selenyum açısından güçlü olan sarımsak, hipertansiyon üzerinde tesirli olmasının yanı sıra, berbat kolesterol düzeylerini düşürür ve damar sertliğine karşı da tesirlidir. Tüm bu yararlardan yararlanmak için günde dört diş sarımsak tüketebilirsiniz.

    Avokado

    Kalp ve damar sisteminin düzgün çalışmasını sağlayan doymamış bir yağ asidi olan linoleik asit kaynağı olan avokado, tıpkı vakitte güzel bir potasyum kaynağıdır ve tansiyonun dengelenmesine yardımcı olur.

    Bitter çikolata

    Magnezyum, potasyum ve iltihap önleyici ve antioksidan tesiri olan flavonoidler açısından varlıklı olan bitter çikolata, yüksek tansiyonun en yaygın nedenlerinden biri olan gerilimin tesirlerini hafifletmeye yardımcı olur. Çikolatanın ambalajındaki şeker içeriğini denetim edin, kimi bitter çikolatalar çok fazla şeker içerir. Ayrıyeten en az yüzde 70 kakao içeren bitter çikolataları tercih edin.

    Enginar

    Potasyum, magnezyum, bakır, kalsiyum ve demir kaynağı olan enginarda tansiyonu dengelemek için adeta her şey var. Enginar ayrıyeten bedende bulunan fazla sıvıların atılımını sağlayarak tansiyonu düşürmeye yardımcı olan bir idrar söktürücüdür.

    Brokoli

    Hipertansiyona karşı uygulanan bir diyette bilhassa brokoli olmak üzere meyve ve zerzevat tüketiminizi artırmak kuraldır. Brokoli kalsiyum, magnezyum ve potasyum açısından zengindir ve bu sayede tansiyonu dengelemeye yardımcı olur. Ayrıyeten brokolinin flavonoid içeriği, hipertansiyonun yol açabileceği koroner hastalıklara karşı kollayıcı bir misyon görür.

    Yoğurt

    Yoğurt, birçok yararlı özelliğe sahiptir. Probiyotik kaynağıdır, B2, B12 vitaminleri ve çinko, fosfor, potasyum ve kalsiyum açısından zengindir. Damarları yumuşatmaya yardımcı olur ve bir ölçü genişlemesine müsaade verir, bu da tansiyonu düşük fiyat.

    Badem

    Potasyum ve magnezyum kaynağı olan badem, doymamış yağ asitleri açısından da zengindir. Bu sayede tansiyonu dengelemenin yanı sıra uygun kolesterol düzeylerini korumak için de faydalıdır.

    Kereviz

    Çiğ olarak yahut pişirilerek yenebilen kereviz, bedenin toksik hususları yok etmesine yardımcı olan ve yüksek tansiyonu denetim etmeye yardımcı olan arındırıcı bir idrar söktürücüdür.

    Somon

    Sodyum içeriği en düşük balıklardan somon, alabalık ve ton balığı üzere yağlı balıklar da tansiyonun düzenlenmesine yardımcı olur. Bu balıklar, yüksek tansiyon üzerinde yararlı tesiri olan uygun bir omega 3 kaynağıdır.

    Pancar

    Meyve suyunda yahut salatalarda nitrat istikametinden varlıklı bir besin olan pancar tüketimi tansiyonu düşürmeye yardımcı olur. Araştırmalar, her gün bir bardak pancar suyu tüketen bireylerin tansiyonlarında süratli bir düşüş yaşadığını kanıtlamıştır.

    spot_img
    İLİŞKİLİ HABERLER

    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz

    - Reklam -spot_img

    Popüler