More
    Kaşe, Kaşe çeşitleri, Kaşe Fiyatları, en ucuz kaşe, Cep Kaşesi,
    Ana SayfaSağlıkTansiyonu düşüren 10 yiyecek

    Tansiyonu düşüren 10 yiyecek

    Yaşla birlikte tansiyon artma eğilimindedir, damarların esnekliği azalır, bu nedenle kalp daha fazla pompalamaya zorlanır. Lakin yüksek tansiyonun günümüzde en yaygın nedenleri beslenme ve hayat biçimi alışkanlıklarıdır.

    Çok fazla tuz, çok fazla şeker, çok fazla endüstriyel eser, çok fazla makûs yağ, çok fazla gerilim, çok fazla hareketsiz ömür biçimi ve çok fazla kilo hipertansiyonun ana nedenleridir. Ayrıyeten sigara içmek de hipertansiyonu tetikler.

    Daha fazla zerzevat, daha fazla baklagiller, daha fazla kuru yemiş, daha fazla baharat ve ot tüketmek üzere sağlıklı beslenme ile her şeyi bilakis çevirebilmek mümkün.

    Fazla tuz neden tansiyonu yükseltir?

    Tuz, bedenin otonom aktivitelerini denetim eden sempatik hudut sistemini uyarır ve çok aktfleşmesine neden olur. Buna bağlı olarak kalp ve atardamarlar daha fazla kasılır.

    Adrenal bezlerin hormon üretimini tetikleyerek kan basıncının, hasebiyle tansiyonun yükselmesine neden olurlar.

    Tuz, böbreklerde su tutulmasını takviyeler. Bu su bedenden atılmak yerine kan sirkülasyonuna girer, kan hacmini ve münasebetiyle tansiyonu artırır.

    Tuz ayrıyeten bilhassa göbek bölgesinde olmak üzere kilo alımını takviyeler, hipertansiyon için bir risk faktörüdür. Göbek bölgesinde yağ birikimi sempatik hudut sistemini uyardığı için bir kısır döngü başlar.

    Bir gram tuz nedir?

    Ortalama olarak 1 gr tuz bulunanlar:

    – 1 yemek kaşığı hardal

    1 yemek kaşığı ketçap

    – 2 tatlı kaşığı soya sosu

    – 3 siyah zeytin yahut 5 yeşil zeytin

    – 1 dilim çiğ jambon

    – 1 dilim füme somon yahut alabalık

    – 2 dilim pişmiş jambon yahut tavuk

    – 1 tane sosis

    ​​​​- 1 tatlı kurabiye/kek

    – 1 küçük kase çorba

    – 30-40 gr peynir

    – 1 kase cips yahut aperatif bisküvi (60 gr)

    – 125 gr konserve ton balığı

    – 150 ila 200 gr konserve sebze

    Tansiyon yanlışsız bir halde nasıl ölçülür?

    Kendi kendinize tansiyon ölçümü dinlenirken, sakin bir ortamda gerçekleştirilir. Telefon, ateşli tartışma ve sigara üzere şeyler olmamalıdır. Tütün, içilen her sigarayı takip eden 20 dakika boyunca sistolik (büyük) tansiyonu 10 milimetre cıva artırır.

    Elektronik tansiyon ölçüm aygıtlarındaki kol bandını kolun etrafına yerleştirin (kol, bileğe tercih edilir, zira daha güvenilirdir) ve başlat düğmesine basın. Bandaj direkt cilt ile temas halinde olmalıdır.

    Ölçümün sonunda aygıt iki kıymet manzaralar. Kalbin kasılmasına karşılık gelen sistolik tansiyon (büyük tansiyon) ve  kalbin gevşemesine  karşılık gelen diyastolik tansiyon (küçük tansiyon).

    Ölçümün ortalaması 135/85 mmHg değerini  geçmemelidir. Bu iki sayıdan biri bu hudutları aşarsa, hastanın kardiyovasküler hastalık riski artar.

    Bu bedeller ömür uzunluğu geçerlidir lakin yaşla birlikte sistolik tansiyon yükselir. 80 yaş üstü şahıslarda aşılmaması gereken ortalama 145/85’tir.

    Hipertansiyonun nedenleri

    Hipertansiyon, atardamarlardaki çok yüksek kan basıncıdır. Vakitle, tüm kalp ve damar sistemi aşınır, kalp hastalığı ve felç sıklığı artar. Bu nedenle yaş en büyük faktörlerden biridir. Ayrıyeten, bayanlar ekseriyetle menopoz devrinde tansiyonlarının arttığını görürler. Bu devirde tarama bilhassa kıymetlidir.

    Aşırı kilo da yüksek tansiyona neden olan bir faktördür. Fazla kiloları kaybetmek birtakım durumlarda olağan tansiyon pahalarını geri kazanmak için kâfi olabilir.

    Aşırı tüketilen tuz da (günde 10 gramdan fazla) tansiyonu artırır. Günde 1 gram fazla tuz, + 1 mmHg büyük tansiyon demektir.

    Böbrekler, bedendeki su ve tuzu düzenleme fonksiyonuna sahiptir. Bu nedenle böbreklerdeki bir fonksiyon bozukluğu da tansiyonda bir artışa yol açacaktır. Bu bilhassa böbrek hastalığı durumunda izlenmelidir. Adrenal bezlerle ilgili bir sorunun de tesiri olabilir.

    Tansiyonu düşüren 10 yiyecek

    Dengeli beslenme, kalp ve damarların sağlıklı kalmasını sağlar ve birden fazla vakit diyetinizi düzeltmek ilaçlardan daha tesirlidir. Örneğin, bir kalp ve damar hastalığından kaçınmak için tedavi gereklidir. Lakin bu tedavi hipertansiyonu tedavi etmez. Lakin yeterli beslenme hieprtansiyonu önleyebilir ve hatta güzelleştirebilir.

    Uygun, sağlıklı ve lezzetli bir diyetin yanı sıra nizamlı şahsileştirilmiş fizikî aktivite genel bir ömür şeklinin modülüdür.

    İşte hieprtansiyona karşı tüketebileceğiniz 10 yiyecek.

    Brokoli

    Tansiyonunuzu düşürmek için izleyeceğiniz diyette bilhassa brokoli olmak üzere meyve ve zerzevat tüketiminizi artırmak temeldir. Brokoli kalsiyum, magnezyum ve potasyum açısından zengindir ve tansiyon düzeylerini düzenlemeye yardımcı olur. Ayrıyeten flavonoid içeriği onu hipertansiyonun yol açabileceği koroner hastalıklara karşı hami bir besin yapar. Lakin dikkatli olun, besin unsurlarından yararlanmak için çiğ yahut az pişmiş olarak yenilmelidir.

    100 gr çiğ brokoli, 300 mg potasyum içerir. Potasyum çeşitli çalışmalara nazaran tansiyonu düşürmeye yardımcı olan bir mineraldir. Potasyum, yüksek tansiyona karşı muhafaza sağlar. Potasyum, aldosteron salgılanmasında rol oynar. Bu, bedendeki sodyum ölçüsünü düzenleyen ve tansiyonu düşüren bir hormondur. Patates, enginar ve muz üzere birçok farklı zerzevat ve meyve de potasyum açısından zengindir.

    Sarımsak

    Kanın daha akışkan olmasını ve tansiyon düzeylerinin düzenlemesini sağlayan düzgün bir potasyum içeriğine (530 mg/100 gr) sahiptir. Ayrıyeten berbat kolesterol düzeylerini düşürür ve kalp ve damar hastalıklarının ana faktörlerinden biri olan aterosklerozu (damar sertliği) önler. Faydalarından yararlanmak için günde en az 4 diş yenilmesi önerilir.

    Yoğurt

    Araştırmalar yoğurdun hipertansiyona karşı yararlarını ortaya koymuştur. Nizamlı olarak yoğurt yemenin içerdiği kalsiyum sayesinde yüksek tansiyon riskini yüzde 31 oranında azaltacağı bilinmektedir. Sağlıklı bir öğün yahut atıştırmalık için yulaf ezmesi ve meyve üzere besinlerle karıştırılmış probiyotikli gerçek, mesken üretimi yoğurdu tercih edin.

    Çiğ badem

    Acıktığınızda şekerli eserler yemek yerine bir avuç badem yemeye ne dersiniz? Potasyum, magnezyum ve doymamış yağ asitleri bakımından varlıklı olan bademler sıhhatiniz için harikadır ve tansiyonunuzu yeterli düzeyde tutmanıza ve kolesterol düzeyinizi düşürmenize yardımcı olurlar.

    Bitter çikolata

    Kakao flavonoidler açısından zengindir.Flavonoidler, atardamarların genişlemesini düzgünleştiren ve böylelikle tansiyonu düzenleyen moleküllerdir. Kakao birebir vakitte güzel bir potasyum kaynağıdır (3.9 gr/100 gr). Tansiyonunuzu düşürmek istiyorsanız, her gün en az yüzde 70 kakao içeren bir yahut iki kare bitter çikolata (en fazla 30 gr) yiyebilirsiniz.

    Zerdeçal

    Zerdeçalın birçok sıhhat faydası vardır. İltihap önleyici olan zerdeçalın kanser ve kalp hastalıklarına karşı birçok yararlı tesiri vardır. Hipertansiyona karşı tesirleri bilimsel olarak kanıtlanmasa da pıhtılaşmayı önleyici ve iltihap önleyici özellikleriyle yararlıdır. Fakat kan sulandırıcılarla etkileşime girebileceği için dikkat edin.

    Keten tohumu yağı

    Hipertansiyonu olan bireylerde tansiyonu düşürmeye yardımcı olan, kan akışkanlığını ve kan damarlarının genişlemesini destekleyen esansiyel yağ asitleri olan omega 3’ü (53 gr/100 gr) en fazla içeren yağdır. Ceviz, kolza tohumu, soya fasulyesi ve buğday tohumu yağları da âlâ ölçüde içerirler.

    Yağlı balıklar

    Somon, ton balığı, sardalya ve uskumru üzere yağlı deniz balıkları yüksek tansiyon üzerinde yararlı tesiri olan harika bir omega 3 kaynağıdır. Haftada iki porsiyon 100 gr tüketebilirsiniz.

    Mantarlar

    Mantarlar tansiyonu düşürmeye yardımcı olan, atardamarların tıkanmasını ve damar duvarının ziyan görmesini engelleyen iki mineral olan fosfor ve potasyum bakımından zengindirler. Ayrıyeten kan kolesterol düzeyleri üzerinde yararlı bir tesire sahip olan bitki sterolleri ile doludurlar. Kalorisi düşük olan mantarlar günlük olarak tüketilebilirler.

    Sebzeler ve baklagiller

    Potasyum açısından varlıklı ıspanak ve enginar üzere yeşil sebzeler de tansiyon üzerinde yararlı bir tesire sahiptir. Ayrıyeten potasyum açısından güçlü fasulye, bakla ve bezelye üzere baklagiller de tansiyon düzeylerini düzenlerler.

    Araştırmalar, yaklaşık 250 ml pancar suyunun tansiypnu yaklaşık 10 mm Hg düşürebileceğini göstermektedir. Pancarda bulunan nitrik okside dönüşen nitrat, kan damarlarını genişleten ve kan deveranını kolaylaştıran bir gazdır. Her gün pancar suyu içmek tansiyonu düşürmeye yardımcı olabilir.

    spot_img
    İLİŞKİLİ HABERLER

    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz

    - Reklam -spot_img

    Popüler

    Son Yorumlar

    Sedat ERGANİ - SESİMİ DUYAN VAR MI? on KBRN Tehlikesi ve Müdahale Yöntemleri-II
    Sedat Ergani on DASKUT’TAN FUARA DAVET 
    Burhanettin Aydınlı on İŞTE O KAHRAMANLAR -1- BÖLÜM
    AHMET FEYYAZ KELEŞ on KIRACI HAKLARI
    Mehmet Emirhan ÖZKAN on KIRACI HAKLARI
    Mehmet Emirhan ÖZKAN on KIRACI HAKLARI
    Mehmet Emirhan ÖZKAN on KIRACI HAKLARI
    Hüseyin Çalışkan on KIRACI HAKLARI
    Mert on KIRACI HAKLARI
    Enes dursun on KIRACI HAKLARI
    Tuncay Meriçli on HAYVAN HAKLARI …